1\4 جرام

مش عن رواية ربع جرام للكاتب عصام يوسف

أصلا الرواية عادية جدا مستمتعتش بيها " شخصيا " ,,, فضلت أقرا في محاولة للمس أي حدث يتسبب في تغيير رِتم الأحداث , مفيش ,, قصة قصة يعني كما يقول الكتاب ,,

ف اخر الكتاب " مش هقول السبب الرئيسي اللي خلاني اقراها لاخرها " بس الواقع قدامكم اني قريتها وخلاص ! 
المهم ,, إني اكتشفت ان الادمان دة مش مجرد واحد بياخد مخدرات !
تخيلوا انا مدمنة وكل واحد فينا مدمن ,, فيه انواع كتير للادمان ,, انا كنت عارفة دة قبل كدة
بس الصدمة اني اكتشفت انا مدمنة ايه " انا عرفت دائي " معرفش ميزة ولا عيب ,,,,,,,,,,, بس احساس انك تكون مدمن بيكيِّف :D

برضه مش هقول سبب صبري علي أحداث الرواية دي !!
بس انا حسيت اني عايزة اقول ان منه لله اللي كان السبب هههههههههه وعايزة اقول ان ف اخر صفحة واخر جملة , السبب اللي كنت قريت عشانه الرواية  " إتحل " ,,,
أنا لو كنت أعرف انها هتمشي كدة م الاول مكنتش كملتها من الاساس ,,,,,,,,,,,,,

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق