الموت


 
مشكلتي مع الموت متعتبرش مشكله اوي ... مش خايفه من للي هيحصل بعد الموت قد ما انا خايفه بلحظة الموت نفسها ... دايما لما بفتكر الموت مش بخاف من اني هدخل النار او الجنه ... انا واثقه ان ربنا رؤوف رحيم وهيغفرلي باذن الله 
بس الفكرة بقا .... لحظة خروج " الروح " ... طب هو ليه من علامات ان الشخص اللي مات ده كان طيب عرق ف جبينه .... هو كان بيتألم ؟؟؟ .. طيب هو أنا هاقدر استحمل !! اه صحيح ما انا كده كده ميته ...
طب لو مت  بمرض ... انا مش هقدر اشوف دمعة حد بحبه او غالي عليا وهو باصصلي وانا نايمة عاجزة علي السرير وانا ف غيبوبه مثلا .... بس اعتقد اني لو هكون ف غيبوبه هكون حاسة باللي بيجرا حوليا .... بس انا مش عايزة حد يزعل عليا اوي ...لاني بخاف ان حد بحبه يحصله حاجه عشان بازعل ... والزعل احساس وحش جدااااا ... احساس مريب  مش بحب احسه فببكي يمكن اقدر اهون علي نفسي ... فاكرة كويس كل مرة بكيت فيها عشان زعلي علي حد علي فكرة وفيه ممكن ناس تكون بتقرا الكلام ده وانا زعلت عليهم فيوم

وبرضه مش عايزة حد يجي يعزي فيا وهو مش زعلان عليا او مش هامه انا مت ولا لسه عايشه .... مش بحب المجاملات عشان كده " عمري " ما بجامل حد ... حتي في الهدايا واني اروح لحد او احضر فرح حد ... مش بحب اجامل ومش عايزة مجاملات من حد ... مش عايزة لو حصل عندي مصيبه لا قدر الله إن حد يكلمني وهو مجرد بيجامل ... مش عايزة حد يحضر فرحي غير اللي فعلا فرحانلي ...

" الموت " في علم الغيب لا يعلمه الا الله ولاني عارفه ان ربنا رحيم عليا اكتر من والدتي فانا واثقه اني مش هشوف حاجه تخليني خايفه لما اموت .... بس لما اتحاسب والملايكه ؟؟؟ ... يارب ثبتنا عند السؤال ...

طب وظلمه القبر ... يارب اجعل القران مصباح قبري ومنير دربي .... ويارب هوِّن عليا " لحظة  وفاتي "
ٍ

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق